Forum www.automobilklublegnicki.fora.pl Strona Główna

www.automobilklublegnicki.fora.pl
Automobilklub Legnicki
 

Wartburg 311

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.automobilklublegnicki.fora.pl Strona Główna -> Nasze Automobile
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Automobil
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:29, 11 Sty 2011    Temat postu: Wartburg 311

Na Targach Lipskich w 1956 roku zaprezentowano napędzany dwusuwowym silnikiem samochód Wartburg 311. Nazwa pochodziła od zamku Wartburg znajdującego się na wzgórzach niedaleko fabryki. Produkcję modelu rozpoczęto w Eisenach, gdzie od 1953 roku wytwarzano jedynie samochód IFA F9, na którym Wartburg oparty był pod względem technicznym. Model F9 był przestarzałym pojazdem napędzanym silnikiem dwusuwowym. Nadwozie Wartburga było o 10 cm dłuższe od poprzednika. Do napędu użyto tej samej dwusuwowej jednostki napędowej poddanej nieznacznej modernizacji. Z pojemności 900 cm³ generowała ona moc 37 KM. Napęd przenoszony był poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów na koła przednie.

Wartburg 1000 występował w wielu wersjach nadwoziowych: 4-drzwiowy sedan, 3-drzwiowe kombi, 5-drzwiowe kombi - Camping, pick-up, kabriolet, coupé oraz Sport (zwanej 313).

W 1957 powstał prototyp nowej jednostki napędowej dla Wartburga - nowoczesnego silnika B4 generującego 45 KM. Projekt został jednak zarzucony.

Modelem 311 Niemcy startowali w wielu europejskich i krajowych rajdach - np. Internationale Rallye Wartburg.

W 1962 roku AWE (Automobilwerke Eisenach) zmodernizowało model 311, montując w nim silnik o zwiększonej pojemności do 992 cm³. Dla odróżnienia nazywa się go 1000 zamiennie z 312. Po trzech latach do produkcji wprowadzony zostaje model przejściowy. Pozostaje znana z 311/312 karoseria, ale pojawia się nowe podwozie. Nadal jest to konstrukcja ramowa, jednak już z niezależnym zawieszeniem na sprężynach oraz stabilizatorem tylnej osi. Modernizację przechodzi silnik, skrzynia biegów, miejsce 15 calowych kół zajmują mniejsze 13 calowe rozstawem śrub 4x160. Półosie z homokinetycznymi przegubami zastępują nowe z podwójnym przegubem Cardana. W oficjalnej nomenklaturze model ten nazywany jest nadal 1000, jednak dla odróżnienia od poprzedniej wersji, oznaczano go często kodem fabrycznym: 312/1. Przejściówka była produkowana do 1967 roku (równolegle z nowym modelem), a w ofercie pozostawała do 1968 roku.

Wartburgi poza krajami znajdującymi się za żelazną kurtyną eksportowano także do Europy Zachodniej, a nawet do obydwu Ameryk.
Dane techniczne (0.9)

* R3 (silnik) 0,9 l (900 cm³), dwusuw
* Układ zasilania: gaźnik Jikov
* Średnica cylindra × skok tłoka: 70,00 mm × 78,00 mm
* Stopień sprężania: 6,6:1
* Moc maksymalna: 37 KM (28 kW) przy 4000 obr/min
* Maksymalny moment obrotowy: 81 N•m przy 2200 obr/min

Osiągi

* Przyspieszenie 0-100 km/h: 30 s
* Prędkość maksymalna: 115 km/h
* Średnie zużycie paliwa: 10 l / 100 km

Dane techniczne (312)
Silnik

* R3 (silnik) 1,0 l (993 cm³), dwusuw
* Układ zasilania: gaźnik
* Średnica cylindra × skok tłoka: 73,50 mm × 78,00 mm
* Stopień sprężania: 7,5:1
* Moc maksymalna: 45 KM (34 kW) przy 4200 obr/min
* Maksymalny moment obrotowy: 96 N•m przy 2200 obr/min

Osiągi

* Przyspieszenie 0-80 km/h: 15,0 s
* Przyspieszenie 0-100 km/h: b/d
* Prędkość maksymalna: 125 - 130 km/h
* Średnie zużycie paliwa: 9 - 12 l / 100 km





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Automobil dnia Śro 10:55, 12 Sty 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sofo




Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

PostWysłany: Sob 15:09, 02 Kwi 2011    Temat postu:

Bardzo fajne autko:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siacho




Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubin

PostWysłany: Pią 23:14, 22 Kwi 2011    Temat postu:

ładna fotka Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jerzy




Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:12, 19 Sie 2011    Temat postu:

I niestety musiałem sprzedać. Ech...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.automobilklublegnicki.fora.pl Strona Główna -> Nasze Automobile Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxGreen v1.2 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin